نخست وزیر یونان در دیدار' ژان کاود یونکر ' رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با وی گفت: باید اروپایی توام بارفاه و انسانیت برای آیندگان این قاره ساخت.

نخست وزیر یونان در دیدار با یونکر: باید اروپا را برای آیندگان ساخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ازآتن،' الکسیس چیپراس' دردیدار ' ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در محل کاخ نخست وزیری با اشاره به پشت سر گذاشتن دوران سخت تابستان گذاشته ، گفت: همانطوریکه در آن زمان با جدیت و اتخاذ تصمیم درست و با همکاری شما و طرفداران آرمان های اروپا، توانستیم وحدت اروپا را حفظ و مشکلات را پشت سر بگذاریم، حالا هم باید تلاش های خود را برای ایجاد اروپایی توام با رفاه و امید برای شهروندان این قاره ایجاد بکار گیریم.
نخست وزیر یونان، یونکر را دوست یونان و ملت یونان قلمداد کرد و گفت: با تلاش و همکاری بایستی بر مشکلات فائق آمد و این تلاش ها زمانی نتیجه بهتری در بر خواهند داشت که با همکاری و با جدیت صورت گیرند و ما تا کنون تمام تلاش های خود را در این راستا به عمل آورده ایم و همچنان به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.
نخست وزیر یونان در ادامه با اشاره به ضرورت اقدام مشترک و همکاری همه کشورهای اروپایی برای حل بحران پناهجویان نیز،گفت: یونان به رغم دارا بودن بحران شدید مالی تلاش های فراوانی برای ارایه خدمات به پناهجویان را انجام داد، در حالیکه دیگر کشورها هم بایستی به وظیفه خود عمل کنند.
یونکر تلاش های اقتصادی دولت یونان و اصلاحات انجام شده را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: من از اصلاحات انجام شده در بخش اقتصادی یونان بسیار راضی هستم .
وی در ادامه افزود:در گذشته درباره روند مسایل اقتصادی در یونان اشتباهات فراوانی صورت گرفته بود که پس از دیدار های مکرر با مسئولان اورپایی و خود من، راه درست را انتخاب کرده ایم و یونان در حال حاضر به درستی در راه اصلاحات و توسعه اقتصادی خود گام بر می دارد.
وی از یونانیان و مسئولان یونانی به خاطر خدمت پناهجویان قدر دانی کرد و گفت: دیگر کشورهای اروپایی نباید یونان را در حل بحران و مساله پناهجویان تنها بگذارند و باید همه در این راستا تلاش و به یونان کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.